Sunday 31 December 2017

Gian Mahathir Kutty Mahu Jadi MP Semakin Galak


Semalam Mahathir Kutty sudah ketuk tabla menandakan beliau dah tak sabar mahu jadi Ahli Parlimen semula.. Dengan perasaan syiok, beliau merasakan berpeluang la kot, sila-silakan lah Mahathir Kutty. Kami memang tak sabar juga nak tengok kamu dan parti bunga ppbm masuk tong sampah selamanya... 

Selepas diumumkan sebagai calon perdana menteri sementara, Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad terus menimbang hasrat untuk bertanding dalam PRU ke-14. “Mereka beritahu saya, saya mempunyai peluang cerah untuk menang di Langkawi, Kubang Pasu atau Putrajaya.

“Saya sedia bertanding. Saya sedia bertanding disalah satu daripada tiga kerusi itu,” katanya sebaik sahaja selesai Perhimpunan Agung Tahunan PPBM di Shah Alam, pada Sabtu.

Ditanya sama ada jawapan itu mengesahkan beliau akan bertanding, Dr Mahathir hanya memberi reaksi: “nampaknya macam tulah”.

Kesediaan bekas presiden UMNO itu seolah-olah menepati desas-desus bahawa beliau terpilih sebagai Perdana Menteri sementara jika Pakatan Harapan (PH) menawan Putrajaya.

Namun, beliau enggan mengulas lanjut berkenaan syarat dikenakan PKR iaitu perlu membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim jika menjadi ketua negara selepas PRU-14.

Image result for ppbm vs pas

Sementara itu, Dr Mahathir mengumumkan bahawa PPBM tidak akan melakukan perbincangan dan rundingan dengan PAS mengenai kerusi pada PRU ke-14 ini.

Malah katanya, PPBM dan PH sudah bersedia menghadapi pertembungan tiga penjuru dalam pilihanraya umum.

“Siapa peduli dengan PAS,” kata Mahathir Kutty dengan perasaan angkuh... 

No comments:

Post a Comment