Monday 16 October 2017

Jalan Politik Longkang Terbaru Mahathir Menghina Bangsa Bugis Pula....



Mahathir Kutty sudah melampau dan rasis! Mahathir Kutty sedarkah yang beliau pula berketurunan apa pula.. datang dari Karala India tu langsung tiada dalam salasilah Gagasan Melayu. bangsa bangsat Karala yang bkita serba maklum adalah bangsa Yahudi Couchin yang berfahaman Yahudi!!

Mahathir kutty terlalu kurang ajar dan bersikap seperti manusia yang sudah tiada pegangan hidup menghentam YAB Datuk Seri Najib Razak dan menghina bangsa Bugis dan kurang ajar! 

Mahathir menyebut secara jelas dalam ucapannya di Himpunan Anti-Kleptokrasi  - "Mungkin kerana dia (Najib Razak) berasal dari lanun Bugis. Entah macamana dia sesat sampai ke Malaysia. Pergi baliklah ke Bugis."Kenyataan Mahathir kutty yang melabel Bugis sebagai lanun, menyinggung perasaan masyarakat Bugis di negara ini, dan dianggap kenyataan yang menghina serta rasis.

Disertakan paparan Video sebagai bukti penghinaan Mahathir Kutty kepada Bangsa Bugis.

http://dai.ly/x64ld8h dari Sinar Online


Setiausaha Agung Persatuan Bugis Johor, Md Sah Daeng Matatah, berkata masyarakat Melayu Bugis berada di seluruh negara ini, termasuk keturunan dan berhubung kait dengan keluarga diraja Johor, Selangor, Perak, Terengganu, Kelantan dan Kedah.

"Tidak patut Mahathir cakap begitu. Itu dah rasis. Berapa ramai orang Melayu Bugis di sini? Sultan Melayu ramai dari keturunan Bugis di Johor, Selangor, Perak, Kelantan dan ramai lagi

"Orang Bugis bukan lanun. Itu (lanun) digelar oleh orang putih. Kita (Bugis) adalah pahlawan dan ini juga disebut dalam sejarah," katanya ketika dihubungi Admin.

Beliau berkata demikian mengulas ucapan Mahathir pada himpunan pembangkang di Padang Timur, Petaling Jaya pada Sabtu lalu, yang menyebut bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mungkin berasal dari lanun Bugis, yang sesat ke Malaysia dan memintanya balik ke tempat asalnya.

Md Sah berkata, sebagai orang yang sudah berusia, Mahathir tak sepatutnya bercakap sedemikian dan menghina orang lain.


"Jangan hina orang Bugis. Tak patut dia cakap seperti itu. Dia sepatutnya jaga mulut.

"Patutnya sebagai orang yang sudah tua, dia kerap pergi ke masjid, sepatutnya dia bertaubat di hujung usia ini," katanya. 

Mahathir sudah semakin jauh menyimpang kerana terlalu gila kuasa harta dan tidak sedar umur semakin tua hendak mampos masih lagi merapu bab dunia.. bertaubatlah mahathir kutty oiii..!!!


No comments:

Post a Comment